Monitoring mediów społecznościowych/Social Media. Jakie wnioski?

Jednym ze sposobów szybkiego dotarcia do klienta jest umieszczenie reklamy na portalu społecznościowym. Ani prasa, ani radio czy nawet telewizja nie przynoszą takich dochodów z reklam, jak oferuje to Internet. Z punktu widzenia użytkownika natomiast reklama w sieci jest najtańsza, a odbiór najpowszechniejszy. Internet nie ma sobie równych, nie zna granic.

monitoring mediów społecznościowych – co wiemy po analizie?

Niski koszt dotarcia do klienta jest jedną z istotniejszych cech reklamy internetowej. Dzięki temu jest ona w stanie przebić swoją atrakcyjnością każdą ofertę. Drugą cechą stawiającą internet poza konkurencją jest zasięg oraz efektywność przekazu. Pełna nieograniczoność Internetu pozwala na dotarcie do wszystkich kategorii społecznych. Internauci stanowią coraz większy przekrój społeczny, przez to reklama internetowa również przestaje być ograniczona do jakiejkolwiek grupy społecznej zarówno pod względem wieku, jak i regionu zamieszkania czy wykształcenia. Internet jest egalitarny.

Monitoring social media to klucz do skutecznych działań

Portale społecznościowe odgrywają w reklamie internetowej szczególną rolę. Wystarczy jedno „szepnięcie”, wrzucenie reklamy czy produktu jako tematu do dyskusji, by zainteresowanie się zwielokrotniło w sposób samoistny. Chodzi o to, że nie tylko osoby uczestniczące w portalu mogą oglądać ogłoszenie reklamowe, hasło czy klip filmowy. Internauci na portalu zaczynają dyskusję na ten temat, co powoduje, że reklama zaczyna mieć jeszcze większe znaczenie, ponieważ jest zapamiętana. Temat, o którym się rozmawia, jest dużo bardziej przyswajalny niż bierne zerknięcie na reklamę. Badania naukowców na temat oddziaływania reklamy w Internecie potwierdzają to, że portale społecznościowe są najlepszym, gdyż najefektywniejszym miejscem do założenia reklamy czy ogłoszenia. Daje to pełną mierzalność kampanii oraz możliwość bieżącego monitoringu, a efekty są konkretne i wyliczalne. Jest jeszcze dodatkowa strona, mniej merkantylna. Firmy, które ogłaszają się w Internecie uznawane są za bardziej nowoczesne, rozwijające się z duchem czasu. Jest to ten nieprzeliczalny efekt pojawiania się w odpowiednim miejscu, o odpowiednim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *