Produkty promocyjne, tajemniczy klient i akcje promocyjne

Działania marketingowe są niezbędne przy każdorazowym wprowadzaniu na rynek nowego produktu. Jednak coraz częściej firmy zadają sobie pytanie,. Jakiego rodzaju kampanie reklamową wybrać.

Produkty promocyjne

Czy przedsiębiorstwa działające głównie w sieci, jak sklepy internetowe, czy e-biznesy, powinny się reklamować w sposób tradycyjny, poprzez ulotki czy artykuły prasowe. Czy to jest potrzebne i czy się opłaca? Czy reklama offline jest potrzebna i czy jest skuteczna? Odpowiedź na te pytania jest tak samo prosta, jak i nieoczywista – wszelkie działania zmierzające do spopularyzowania marki, towarów i usług są potrzebne.

Tajemniczy klient to twój klient

W zasadzie jedynym uściśleniem może być charakter towaru. O sposobie reklamy powinien decydować odbiorca, to znaczy dla kogo przeznaczony jest produkt lub usługa. Kategoryzując grupę adresatów reklamodawca jest w stanie sprofilować swoją kampanię, określając jednocześnie nośniki, na które powinna być skierowana. Dzisiaj reklama w internecie nie ogranicza się do pojawienia na przykład na portalach społecznościowych czy do wykorzystania wyszukiwarki. Trzeba się jeszcze zastanowić czy wybrać reklamę mobilną, czy wystarczy korzystanie z niej w laptopach i komputerach. Znając kategorię wiekową odbiorcy, stopień zamożności, zainteresowań, płeć i inne cechy działa marketingu i reklamy potrafi określić jakiego rodzaju kampania będzie skuteczna. Zadanie jest nieco prostsze, gdy firma prowadzi działalność zarówno w tradycyjnej formie, jak i w wirtualnym świecie. W tym przypadku dwutorowe opracowanie kampanii reklamowej narzuca się jakby samo. Należy zadbać o stacjonarne uzupełnienie reklamy internetowej.

Akcje promocyjne

Przyjęcie, że ulotki i ogłoszenia będą współgrały z pojawiającym się materiałem reklamowym w internecie jak marketing szeptany czy pozycjonowanie. Wydaje się, że najlepszym sposobem na zaznaczenie swojej obecności na rynku jest stosowanie przez firmy współgrającej kampanii reklamowej skierowanej do internetu i z wykorzystaniem form tradycyjnych. To najprostsza tajemnica sukcesu skutecznej reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *